believe? this blanket made from patchwork. this is my mom's favourite, she bought from Pekalongan. it is veeeery verrry smooth. I do like it too :)

Photobucket
BackSound "U Smile - Justin Bieber" ..

Assalamu'alaikum, dear readers :)


You know? There lot of things are confusing me lately.. Money, necessary, duty, reciprocation, willingness.. The big temptation ever. I as a teen girl, 18 years old never asked to God to got those temptations. I was born to be a 'simple Fira'. was born to be a youngest girl in this family, who should thank to my siblings. however, I love them so much much much. They've given a lot of things to me. See my brother already out of job as an exclusive marketing and now just be an entrepreneur. See my father is patients of renal failure since a years ago. See my mother just an employee. See my sisters are separated with something that they need much. I won't cry anymore while I wrote this post. Im just Fira, I cant be like another teenager. I have to be a strong teenager. I have to think wisely, everything I need, I do, I learn. I can stand by my self. because too many wounds to be healed.. :)

Feeling so blue, I need Allah to talk to..


- Aldila Firamdania -
Originally
Alhamdulillah akhirnya bisa ngeposting hari ini, setelah nungguin lampu mati untuk yang kesekian kalinya karena trafo yang rupanya sudah menua ! haaah

quite fun today because I had a good time with my another girls Tery and Bella. My best when I were on Junior High School :D hehe
a little bit confused about "where we going today??" but, yehh they always had a good destinations. first, Pahlawan Street, took some pict..


so much fun. After we took a worship lets go get some meal !! :D my belly were screaaaaam out loud #lebaaay
we decided to tried Parahita Coffee Shop & Resto, which is located at corner of Pandanaran Street (near of my school). Yammeeee, I just ordered Potato Cream Soup and Mineral Water because of scars throat so bad, Tery ordered Spaghetti and Orange Float, and Bella ordered Avocado Float and Parahita's Snacks.



Went home, and that was very very very unlucky for me, because power at my house was outges -___- but it's OK it's already lit, Alhamdulillah..

ps: Im sorry for you Guys, Im a bad photographer hihi maklumm buuk amatir :))

Good evening everybody :D hihi just let you know, Im listening to all of Justin Bieber's song these day hihi. you know, too much news about his concert last Saturday at Sentul made me so corious with his songs. I've never listened his song completely, which I knew just Baby ft Ludacris :p haha oooh uwooohhhh.. :O ternyata lagunya asik juga yaaa hihi with extra bass, especially yang One Less Lonely Girl haha LoL #abaikan
well, spent half of this day by going around with my girls Lucy, Zulfa and Cita. I had not left for school today hihi and prefer to going around :p

banyak ya orang yang bilang kalo mau pergi tu jangan terlalu direncanain nanti malah nggak jadi, tapi ternyata.. not always right !! kita nggak terlalu mempersiapkan acara main ini, jadi main sih tapi kejebak hujan ! hahaha nggak bangeeet !! bahkan kita sempet nggak ada tujuan mau maen kemana, nongkri dimana, yaaah akhirnya balik lagi kesini deh..

these a few of pictures we took while in the sunset.. Im sorry if our faces interfere withviews.. hehe LOL

Love youuuuu my Girls :*

Hellllllllllloooooooooooooo everyone !! just arrived from hang-out with friends, as usual Meta and Lucy. Tiring but lovely ! :) hehe karena belum sempet maen sejak Ujian Nasional selesai, kita bertiga udah kebelet aja nih ngegaya ngabisin duit buat ngemoll hohoho dan kebetulan aku ada voucher nonton dari mbak Ufi (hihi thankyouuuu ya :* tau aja kalo suka banget nonton) jadilah Meta aku bagi voucher nonton hihi lumayan kan nggak mesti bayar full buat weekend price :p

so, we decided to watched this movie yay! "?" ..


weird tittle ya kayaknya tapi filmnya baguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus banget !! suka banget deh aku pokoknya. tentang perbedaan suku, agama, dan keyakinan serta keputusan seseorang dalam beriman dan berketTuhanan :) you should watch deh pokoknya, sebelum ilang dari bioskooop :D oiya, satu lagi yang bikin aku suka sama film ini, sebagian besar settingnya diambil dari Kota Semarang. kota kelahiran !! kampung halaman :D wuhuuuuu di daerah kawasan Kota Lama, Gereja Blenduk, bahkan ada Pak Walikota juga nongol di awal film hahaha ikut maen pelm pak, lumayaaaan.. Hahaha aku nggak pernah nyesel nonton film nya Hanung Bramantyo. selalu aja bisa ngambil peluang tentang kejadian yang lagi anget-anget nya dibicarain :)
selainnya, kita cuma walking around sampe pegel banget kaki kita. muter dari accessories centre, shopping centre, had a good time banget deh..

daaaaaan aku pulang kerumah dengan membawaaaaa... taraaaaa !!!
a cute tumblr ! yes, I just lost my favorite tumblr. It broke, dan ini cukup membuatku galau. karena botol minuman itu udah nggak ada lagi di tempat aku beli.. hihi sebenernya botol minum ini aku beli di Hypermart Paragon, waktu lagi mutermuter cari cemilan


I also looked for a brooch such like Diana's had bought from Accessorized (this post) but it was pretty difficult looked here with any experiences about accessories's journey :p especially for me


heyho, when I was moved the pictures from cam, I found this. pictures of my birthday on March 2011. Gave a cake, made by self of Mbak Ufi, my brother's girlfriend. that was sweeeet, even I just took a bath :p look my towel still on my head !! kue nya enak cekaliiii loooh ! aaslliiii Thankyouuu again mbak Ufiiii :) that was kind of youuuu..




GoodNight readers, and have a nice dream :)

-Merci-

ps: we also met Marcel and Ivan Gunawan, because today is the the first anniversary of Paragon Mall. I swear, Ivan Gunawan ternyata gedeeeeee banget yak (¬_¬")
seems not a good tittle again huh? hahaha but yes im in :|
just got this cute ring from nearest accessories shop, with cute price :O and bought by my sister..


then, just simple experiment about pictures of me.. silahkan muntah, viewer :))


wowwh, and also found my mother's acient skirt. pretty cute. I think I'll wear it someday.. someday.. very very someday..

oke well, not a good tittle, right? yes it is. bisa dibilang ini sama persisi kayak apa yang lagi ada di dalem 'sini'. yap! sedikit berkurang denagn berakhirnya rangakaian eksperimen negara tentang UJIAN NASIONAL, at least I have to say Alhamdulillah I've through it pretty smoothly :') I hope I get a good score and I passed the exam AMIN yaAllah..

you know what? aku bingung loh sama perasaan sendiri yang kayak 'begini' ni.. rasanya seedih banget sampe kadang waktu 'berkomunikasi sama Allah' aku nangis.. hilang arah buat baca tiap doa. yap! making conversations with Allah is the way to make us calm. and take our heart.. fly.. and crying so bad of course

dan kayaknya nggak mungkin juga buat ngungkapin semua yang ada di dalem 'sini' di sini. iyaa sih ini situs dibuat untuk share tentang perasaan kita lewat bacotan tapi tapi tapi.. I need some space-lah. pokoknya seakan akan pengen nih di punggung dikasih tulisan gede yang tulisannya "its not easy to be me" cukup jelas kalo banyak banget yang jadi beban yang ada di otak :( rasanya campur aduk..


escape from reality.. run run ruuuuuuuuuuuuuuuuun..